1/6/11

ELS NOSTRES RETROBAMENTS

RETROBAMENT AMB EL "CANTO"

Vull que compartiu amb mi la gran satisfacció que comporta els nostres retrobaments.

Han passat molts anys d'aquella infància i joventut al Seminari de la Seu. Aquelles vivències encara romanen gravades profundament en el nostre record.

Amb quasi tots els companys que he contactat, els hi he notat, en aquell primer moment, una sentida emoció i tot seguit ens hem capbussat en el temps passat.

Hi ha companys que el retrobament els hi serveix per alliberar fets que volien esmenar. Aquest és el cas del nostre protagonista, el CANTO, que en el seu correu demana perdó a en Fenosa per uns fets infantils d'aquell temps.

Ens ha costat la seva localització, però ha valgut la pena. Aquí va tota l'història

OoO

( Correu de data. 5 de Març de 2011)
Bona nit Sopesapistes,
Avui no us puc anunciar ,malauradament, la captura d'algun dels fugats de la colla dels 41. Ens hagués fet il.lusió donar amb el "CANTO", un home musculós i traficant de ganivets d'Albacete.
No descarto cobrar la recompensa.
He deixat alguns paranys i encara no he fet servir totes les armes. Hi porto una temporada treballant i no ho dono tot per perdut.
Un cop confirmat el seu nom de pila, José Antonio ( error, és Juan Antonio) GREGORIO GONZALEZ, he fet treure fum a les Pàgines Blanques de telefònica. Ni rastre.
Emails a l'Ajuntament. No contesten.
Trucada telefònica al Sr. Rector del poble, em diu: que mirarà la partida de baptisme, li comento que seria millor que contactes amb gent del poble de 60 o 61 anys, probables companys seus, que podrien conèixer alguna cosa. No ha contestat.
Desprès d'aquestes infructuoses gestions inicials s'ha de passar a l'acció i parlar amb la Benemèrita.
Havent conegut que el seu pare, fou número de la Guardia Civil amb destí a la Comandancia de Camarasa, me’n bosco per aquest camí. Aquí la Generalitat m'ha jugat una mala passada amb el desplegament dels mossos i la reculada de la G.Civil. A Camarasa ja no hi ha ni mossos ni Guardia Civil. Menys mal que encara queden els llistins telefònics.
Trucada a un productor de mel de Camarasa , que la seva senyora, molt amablement, s'interessa pel meu cas i em confirma lo de la Caserna i el número Gregorio, i m'adreça, torno a repetir molt amablement, al telèfon d'una veina filla de GC i resident en altre temps a la Caserna. Aquesta, la Sra. Sabina, em dona raó de tot, que si eren dos germans, el gran Dominic i el petit, el nostre, seminariste, pero desconeix on paren, tanmateix em vol ajudar i em recomana que truqui a la Comandancia de Balaguer, i si no s'en surten que pregunti pel Caporal de part de la Sabina.
Ring, Ring....
Con quien hablo !, Vaig quedar desconcertat. Esperava que dirien - La Guardia Civil dígame Ràpidament em vaig refer i renunciant momentàniament als meus principis per un fi superior, amb el millor castellà que pogué li vaig fer la petició d'informació.
Aviat vaig veure que s'em volia treure de sobre amb romanços, llavors vaig requerir parlar amb el Caporal, tal com m'havia dit la Sabina.
Aquest, un cop feta la presentació , d'explicar-li el motiu de la meva trucada i remarcar-li que em recomanava la Sabina, aquest dic, tot un Caporal es posà a la meva disposició.
- Deme Padre su teléfono que se lo miro y le llamo. Li tinc que aclarir que encara que en el seu moment vaig ser un projecte de Padre, avui soc pare.
Poc temps desprès em trucà per dir-me que havia localitzat el mateix nom però la data de naixement era molt posterior. i que no hi podia fer res.
I així estem amb el Canto, On s'amagarà? Tampoc voldria fer conya... Ah! MOLT IMPORTANT. La senyora de Camarasa m'ha donat una pista. " Recordo que el Gregorio del seminari per les vacances, solia venir amb un company de Menarguens de la mateixa edat, i aquest tenia una gran cicatriu a la cara" Algú podria identificar aquesta persona?
Encara tinc dos cartes., continuarà
I res més que tinc son.
Una abraçada


(Correu de data 21 de Març de 2011)
Bona nit Sopesapistes:
Avui és un gran dia. Ho hem aconseguit !!!. El CANTO, amb la inestimable col.laboració de la seva mare ha estat atrapat. El pobre no estava amagat, jo crec que com molts de nosaltres estava oblidat. BENVINGUT !!!.
El goig pel seu retrobament, és la nostra recompensa.
Com ja sabeu han estat mesos d´intenses gestions. Bé, potser em passo una mica....
He tornat a trucar al cuartelillo de la GC de Balaguer al caporal Sr. Alfonso:
Feta la presentació, en castellà, m`ha reconegut inmediatament.
- Podria facilitarme el número de telèfono de JAGG, que jo desestimé, en su momento, por discrepancias con la fecha de nacimiento ?
- Lo siento, he seguido buscando y no sale. Aquel era otro.
Insisteixo en que la data de naixement podria ser un error i aquell Juan A. Gregorio Gonzalez potser és la persona que estic buscant.
- No puede ser. Son ficheros oficiales y no cabe el error. ...si yo le contara..., això és el que jo vaig pensar. No volent contradir un interlocutor tan amable i servicial, l'hi agraí cordialment el seu interès, i vaig penjar el telèfon.
I ara que faràs.. Tenia un cartutxo segur a la recàmara, però podia causar danys col.laterals.
-Si t'ho gestiono em podrien fotre fora de la feina.
- Ho sento no tenia que haver-te-ho demanat. Disculpa'm.
Em va passar pel cap encarregar-ho a una agència de localització de persones, però com que el nom és bastant comú i no disposava de més detalls... , dic : deixem-ho.
I torna a començar. " Páginas Blancas de telefónica" .Quantes provincies té Espanya ? Doncs començarè per la A i no ho deixaré fins la V !! . I vet aquí quina sort! A la primera, Albacete : hi han dos GREGORIO GONZALEZ.
- Llamo desde Barcelona, tot en castellà.... sols faltaria!
A l´altra banda un senyor. La gent és molt amable i disposada a col.laborar. Quan semblava que podria ser el pare del meu home, comenta " que tiene un hermana...". Malament, el Canto no tenia cap germana, així que un cop agraït el seu temps passo a l'altra trucada.
Una senyora gran a l'altra punta del fil telefònic. Un cop feta la presentació, veig que desconfia una mica, és normal, avui en dia quan no t'ofereixen un mòbil o una assegurança et gasten una broma... Toco la fibra sensible, onze anys, seminari, Camarasa,...., llavors a l'alta banda sento un silenci, quasi que palpo l'emoció d'una mare, ara ja gran, que ha retrocedit en el temps....
- dic: no puede ser, es usted la madre de gregorio?
- Gregorio el que busca es mi hijo.
Jo estava exultant, però ella encara més. Li he parlat de la Sabina de Camarasa, del cuatelillo de Balaguer, dels records del seu marit GC fent la ronda pel meu poble Santalinya, amb fusell, tricorni, capa i bicicleta,... i ella encara volia saber més...
- A Gregorio le prohibieron en el Seminario vender más cuchillos de Albacete. Vendia muchos, es que tenian una cruz roja.....
Aquesta era la prova irrefutable. Els ganivets.!!, i segueix:
Ahora está prejubilado de la Policia Nacional.
Desprès d'haver rememorat moltes coses, em facilita el número del telèfon del Canto, no sense fer-me un comentari:
- Dìgale que llamas de parte de su madre, porque hoy en dia no te puedes fiar... .
Tot seguit el telèfon sona a Albacete. A l'alta banda una senyora.
- Buenos dias llamo desde Barcelona, podria hablar con Gregorio.
-De parte de quien ?
-De José Maria
- Un momento.
Evidentment se m'ha oblidat el comentari de sa mare, però quan es posarà línteressat ja ho aclariré.
- Digame ?
- Hola buenos dias, le dice algo el nombre de Canto?
- Pues no.
Ràpidament sense donar-li opció a que em pengi el telèfon, pregunto.
-Recuerda usted donde estaba el año 1961?
El Canto deu ser un sant, perquè jo ja l'hauria engegat..., ara recordo que el Coyo va estar apunt d'enviarme a vendre llibres a una altra casa, però insisteixo.
- Le dice algo la Seo de Urgel, el Seminario,...-
- Pues si, jo estuve en el seminario...
- Pues yo también. Soy el Benseny.
Endevinant que el meu nom no li sona i aprofitant que tinc al davant la famosa relació del Pejuan, començo a passar llista: Arnalot, Baró, Riart, Vidal, Pejuan, Parramon...., . A l’altra banda es fa un silenci.
- Estoy emocionado.
És la mateixa emoció que jo, i tots sentim en el nostre retrobament.
BENVINGUT A LA COLLA GREGORIO !!!!
Una abraçada i bona nit.

(Correu 22 de Març de 2011)
Juan Gregorio Gonzalez
per a mi


He recibido una muy grata noticia con tu llamada y no sabes la emoción que me ha embargado al recordar aquellos maravillosos años, por lo menos por la edad, yo ya tengo complidos los 62 y espero poder mandarte, tan pronto la tenga preparada, una foto actualizada. Tengo tantas y tantas cosas para poder contarte de anecdotas y momentos pasados con alguno de vosotros de los que recuerdo algunos nombres, no todos, pero si muchos porque hasta hace poco tiempo, en mis momentos nostalgicos, aún recuerdo muchos pasages de los que vivimos juntos desde el primer curso, hasta el momento que os tuvr que dejar, ya que por si no lo recuerdas, mi padre era, por aquel entonces, guardia civil, luego, estando en Camarasa (Lerida) se hizo cabo de la guardia civil, osea, ascendió un grado y se tenia que marcharse de ese pueblo y pidió Lietor (Albacete) y claro, me tuve que desplazar con él y perdí contacto con vosotros, pero en mi corazón siempre os he tenido presente.
Espero que ahora podamos estar un poco mas cerca unos de otros, aunque sea por correo y me tendreis que perdonar TODOS porque yo, el catalan, aunque en otro tiempo lo hablara correctamente, llevo muchos mas años sin practicarlo por lo que ahora me cuesta mucho el pronunciarlo, aunque entenderlo lo entiendo (no todo como entonces, es natural) pero se hara un esfuerzo para que podamos entendernos, seguro que si.
Si es cierto que de todos los que entramos en el seminario, sólo un tal Fenosa se ordenó, al final, creo recordar que cuando estuvimos "colaborando" en el comedor, no se si era en 1º o en 2º, yo estaba en el torno sacando la comida que gentilmente nos preparaban las monjitas, unos repartian la comida por las mesas y otros en pan, pues bueno, como te decia, habia un tal Fenosa que solia decirme muy a menudo " tu padre será cabo pero tu eres un golfo" y él pensaría que daba igual decirlo de esa manera que al reves, y un buen dia, no se si fue durante la comida o la cena, el caso es que me dijo " si tu eres un golfo, que será tu padre" y mi plato de comida voló por los aires hacia su cabeza manchandose todas las ropas, por lo que siempre que recuerdo ese episodio, me arrepiento de aquello y quisiera pedirle perdón por mi acción, cosa que si no pudiera hacerlo yo en persona, me gustaria lo hicieras tú por mí. Gracias.
Acabo de leer tu mensaje, he estado esperandolo mientras te escribia mi contestación y como decimos en castellano, "jodido cabron, me has hecho llorar un montonazo" me has tocado una fibra que estaba mas que dormida, pero no olvidada y al verme en las fotografías, me has abierto el corazon en dos, por eso no podia ni hablar por teléfono, la emoción me ahogaba, pero bendito seas por lo que has hecho, te lo agradezco de verdad.
Si no es mucho pedirte, un favor, para no perderme detalle alguno, escribeme en castellano, porque aunque te equivoques, es mas facil para mi descifrar algunas de tus palabras que en catalan. Son muchos años sin oirlo ni hablarlo y quieras o nó se pierde oido y facilidad de expresión.
Mira si me has removido mi ánimo, que son las 4,39 horas del dia 22-03-2.011, me has quitado hasta el sueño y no me puedo aguantar mas por lo que estoy escribiendote y contandote cosas y pensando ya en las que me tienes que mandar, despues de tanto tiempo.
No me gusta la despedida y menos ésta, despues de tanto tiempo, estaria muchisimo mas tiempo contandote cosas, pero las cosas son así, transmite a todos un cordial saludo, un fuerte abrazo y un afectivo y sincero agradecimiento por lo que habeis pasado para poder localizarme, buen trabajo, ¡¡¡¡¡¡¡ H A S T A P R O N T O ¡¡¡¡¡¡¡¡ ¡¡¡ SI DEU VOL ¡¡¡¡

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada