29/10/13

UN PRIMARI DE 1951: ESPLANDIU.


L'ESPLANDIU, al final del seu escrit, que ve tot seguit,  ens diu " que siguem capaços de mantenir el caliu de l'estimació", si amb aquestes pàgines el podem atiar una mica ens sentirem molt satisfets, i també fa  una crida a" tornar omplir, per un dia, el  Seminari  i reviure la nostra fraternitat". Proposta a considerar, i perquè no fer també un petit homenatge als pocs superiors i professors que encara tenim la sort de poder acompanyar?



XAVIER ESPLANDIU JUCLA

Vaig néixer l'any 1938 al poble de Son del Pi comarca de la Vall d'Àneu.Els meus pares i germans varen deixar la casa pairal d'Anàs de la Vall de Cardós i es van refugiar al poble on havia nascut la meva mare.
Vaig néixer a l'escola del poble. Infància marcada per tots costats de la manca de les coses necessàries per poder viure la família.numerosa : 4 nois i 2 noies. En aquest poble vàrem acabar la guerra i ens vàrem traslladar a la nostra casa d'Anàstvall de Cardós)-1939.
L'any 1950 vaig començar a estudiar el Batxillerat amb quatre companys. La mestra Carme ens va preparar pel ingrés i primer curs de batxillerat. El dia 1 d'octubre de 1951 el meu pare m'acompanye al seminari i entro a formar part del primer curs d'humanitats. Els altres companys ja havien entrat al setembre un grup de 38 dels diferents pobles del bisbat
.La primera impressió que vaig tenir va ser molt desoladora. El prefecte del seminari menor Jaume Pou .......................,










ESCOLA CANTORUM SEMINARI VIATGE A RIPOLL -TREN DE PUIGCERDÀ A
BARCELONA.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada