12/4/15

DEFUNCIÓ


En JAUME TORRADES BERGADÀ

ens ha deixat.



L'onze d'abril de 2015 ha mort a l'edat de setanta tres anys, l'amic JAUME TORRADES BERGADÀ, fill de Vallfogona de Balaguer (Lleida).
El Jaume tenia passió per l'amistat. Tenia, té molts amics del seu poble, del seminari, de Ponts, de Tremp, de l'Hospital de Martorell. Per això va ser feliç; perquè tenia amics. L'amistat és el tresor més difícil de conservar, encara que pugui ser el que més apreciem. Ell va saber conservar-los.
No t'oblidem, Jaume.

Francesc RIBES


oOo
16-4-2015
A mes de l´amistat que ressalta en Francesc Ribes, el que mes recordo d´en Jaume Torrades, era el seu sentit del humor que sens dubte utilitzava com a teràpia del riure i que tan be ens feia per a compensar tants moment grisos de la Casa Gran. Recordo com algun exemple l´introducció en les lletanies del rosari: "Sant Cugat del Vallés", a qui tots responguérem devotament "pregueu per nosaltres" o aquella benedicció dels lavabos de les habitacions recent instal·lats, amb escombra, galleda i ell revestit amb roquet per sobre dels texans. Sens dubte aquesta teràpia del riure dessacralitzava coses serioses que potser no ho eren tan.
Gracies Jaume!

Josep Agelet i Profitós

                                                                            oOo

20-4-2015
ESTIMAT JAUMET.
El teu traspàs ens ha sobtat moltíssim. Ens has deixat. No obstant, sempre et tindrem.
Sí, et tindré present des del seminari de La Seu on vàrem passar la nostra joventut...; des de Vallfogona de Balaguer on vàres néixer i allí ens vàrem conèixer i allí varem viure fets molt importants per a les nostres vides.
Recordo la teva gran afecció per la música. Tu i jo vàrem ocupar els càrrecs d'organistes: tu organista de Ponts i de Tremp i jo de Balaguer. Recordo la teva faceta pedagògica i divertida compartint la tasca de monitors de colònies. Recordo la teva faceta de futbolista professional de Tremp sense abandonar les tasques pastorals.
Recordo la nostra època d'enamorament i casament. Recordo la tasca de reobrir nous camins familiars tu amb l'estimada Rosa Ma i nosaltres amb les nostres parelles.
Recordo la teva faceta professional duta a terme a l'hospital amb gran encert.
Estimat Jaume, allà on siguis, continua fent amics, continua essent divertit, continua estimant com nosaltres t'hem estimat i t'estimarem.
Allà on siguis, aten els malalts que trobis. Guareix-los amb una rialla de les teves i amb una cançó.

Martorell, 12 d'abril de 2015.    (Escrit llegit el dia de l'acte de comiat.)

Constantì Sotelo.

                                                                       oOo


21-4-2015


Foto d'un album que van fer-me els dos "Auxiliars", abans de marxar cap a Amèrica, amb motiu
 del meu sant, que era el mes de febrer. 


La desaparició de les persones del nostre entorn sempre costa d'acceptar i d'assimilar. La teva "marxa", Jaume, encara és més dolorosa perquè t'hem conegut, t'hem tingut a prop, hem gaudit de les teves qualitats i ens hem beneficiat de moltes coses bones rebudes de tu amb el teu optimisme, la teva simpatia i el teu entusiasme.
Vares ésser "Auxiliar" meu i recordo de manera especial els "xupinassos" com dèiem de les estones d'esbarjo viscudes mentre els alumnes dormien...; amb l'altre "Auxiliar" ballàveu fabulosament bé la "yenka"; tot allò és inesborrable.
Mira'ns des d'Allà i segueix enviant raigs d'alegria a tots els que et vam conèixer. Un dia ens retrobarem.
M.Riquer Puig

Maties
                                                                     oOo


Mossèn Ramon21 abril de 2015, 11:57
Estimat Jaume, veïns de poble. Vallfogona i Bellcaire però adversaris quan jugaven a futbol teòlegs contra filòsofs, Tu molt bon defensa, jo un regular extrem dret. Amb tot amb uns bons centre del Roselló més d'un gol us vaig fer. Gràcies a tu vaig aprendre a fer gols des de les mancances. A la vida,per molt bones defenses que tinguis al davant, un ha de saber "fer sotanes" i marcar gols. Gràcies. A més, amb tu vaig aprendre a fer fàcil el més difícil, i no difícil el fàcil ( estil Messi). En agraïment Jaume, diumenge, vigília de la Moreneta, celebraré la missa del Santuari de Meritxell en comunió amb tu, la teva família i tots els teus amics. Crec en la comunió dels Sants. Et prego que m'ajudis a marcar els darrers gols del meu partit personal. Petons a tots Mossèn Ramon Rossell


                                                                      oOo






1 comentari:

  1. Estimat Jaume,
    veïns de poble. Vallfogona i Bellcaire però adversaris quan jugaven a futbol teòlegs contra filòsofs, Tu molt bon defensa, jo un regular extrem dret. Amb tot amb uns bons centre del Roselló més d'un gol us vaig fer. Gràcies a tu vaig aprendre a fer gols des de les mancances. A la vida,per molt bones defenses que tinguis al davant, un ha de saber "fer sotanes" i marcar gols. Gràcies. A més, amb tu vaig aprendre a fer fàcil el més difícil, i no difícil el fàcil ( estil Messi). En agraïment Jaume, diumenge, vigília de la Moreneta, celebraré la missa del Santuari de Meritxell en comunió amb tu, la teva família i tots els teus amics. Crec en la comunió dels Sants. Et prego que m'ajudis a marcar els darrers gols del meu partit personal. Petons a tots Mossèn Ramon Rossell

    ResponElimina